پزشکیان در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید نیوزیلند: زورگویی در قاعده گفت‌و‌گو نمی‌گنجد روند بررسی برنامه‌های «مدنی‌زاده» در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنگوی دولت: دولت اعتراض کامیونداران را به رسمیت می‌شناسد نحوه جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شد نیروی زمینی ارتش ۵ پایگاه موشکی در ساختار خود پیش‌بینی کرد مهاجرانی: ایران با حفظ منافع ملی مذاکره را ترک نخواهد کرد / تمام سناریو‌های ما روی میز است محمود احمدی نژاد عازم اروپا شد + جزئیات دستورات معاون اول رئیس‌جمهور برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان الحاق ۱۰ فروند بالگرد باز آماد شده به هوانیروز ارتش قالیباف: بولیوار صدای استقلال را از دل ملت‌های تحت ستم بیرون کشید قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد دستور رییس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مدنی‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: قصور بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج محرز است سلیمی، نماینده مجلس: امضای سرپرست وزارت اقتصاد از فردا بی‌اعتبار است

پاد: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان در دستان معلمان است

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه نقش معلمان در تزریق فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن به جامعه، گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۳۸۷۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در آستانه روز معلم با حضور در جمع شماری از معلمان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان مجموعه‌های مردمی، گفت: انجمن‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی و مردم‌نهاد با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ و ادب دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی که نه فقط ایران بلکه جامعه جهانی با معضل هویت زدایی از فرهنگ، تمدن‌ها و اعتقادات و باورها مواجه است باید اذعان داشت که بدون هیچ شائبه ای رویکرد و اقدامات سمن‌ها و نهادهای مردمی می‌توانند در جهت بهبود نظام تربیتی تاثیرگذار باشند.

پاد با تاکید بر اینکه تحول پایدار در هر جامعه ای از نظام تربیتی آغاز می‌شود گفت: برای رفع آنچه در سال‌های اخیر این تحول اساسی را مختل و بعضاً دچار کندی کرده است باید معلم را به دال مرکزی تربیتی و کارکرد اجتماعی خود بازگرداند.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: توجه ویژه به معلمان در جهت کاهش دغدغه‌های آنها با هدف ارتقای نظام تربیتی باید در درون حاکمیت رقم بخورد.

پاد با اشاره به اینکه معلم، فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن را به جامعه تزریق می‌کند گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و اقدامات بیشتر در راستای بهبود منزلت اجتماعی معلمان مطابق با شأن آنها و رفع مشکلات معیشتی این قشر خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی نظام تربیتی و نظام آموزشی ما مبتنی بر ارزش‌های ملی-اسلامی است. اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به صراحت به عدالت و عدم تبعیض در مقوله آموزش اشاره داشته و تاکید دارد.

پاد افزود: نمی‌توان گفت که در گام دوم انقلاب در زمینه نظام آموزشی و نظام تربیتی کاملا موفق عمل کرده ایم، چرا که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مسیر را به سلامت به پایان برسانند و ضرورت مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و سمن‌ها در این مقوله مهم احساس می‌شود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره به بخشی از مسئولیت محوله در حکم رئیس جمهور مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: آنچه در این یک سال توجه مرا جلب کرده، فرهنگ‌سازی و پایبندی به قانون بوده که نقطه آغاز آموزش این دو از مدارس و توسط معلمان است.

وی اظهار کرد: آموزش ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی، زندگی در صلح و آرامش و با قوانین اسلام زندگی کردن در دستان معلمان است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده